Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2010

Av Soffan - 20 maj 2010 20:24

Inte ens med god vilja hade jag kunnat ta mig till bussen ikväll… i alla fall inte utan snorkel eller gummibåt. Det trillade ner ett regn värdigt att liknas vid nått afrikansk dunderregn som dränker allt i sin väg. Utrustad med ”lånat” paraply tog jag mig nästan 30 meter och var blöt upp till knäna… räddades och kom relativt torrskodd, via bil, till bussen. Torrskodd är föresten fel ord… skorna kommer inte att torka på många dagar…

Av Soffan - 20 maj 2010 17:30

Det är inte nog med att man ska jobba man ska hinna med möten också… och äta… och jaga bussar… och det är ju inte direkt skoj när man missar bussen för då blire till o vänta till nästa… typ en timme eller nära nog i alla fall… Men turligt nog så fanns det tårta kvar i kylen åt den svultne…

Av Soffan - 19 maj 2010 23:14

Gäspar och så gäspar jag en gång till, för säkerhetsskull… vart en lång dag idag. Ogillar starkt att vakna för tidigt som jag gjorde i morse. Behöver alla mina sovtimmar… Men de gjorde inte så mycket för jag fick trevligt lunchbesök idag, M och lilla G och lilla vovven. Dessvärre hann jag sen med att stöka till så hemskt på kontoret innan eftermiddagen var över så det måste nog bli en tidig morron i morron oxå så jag hinner städa… Rummet är att betrakta som ett katastrofområde. Men jag fick rena fönster… dvs. fönsterputsarmannen putsade mina fönster ren och fin…

Av Soffan - 18 maj 2010 21:12

”positivitets­knarkande Tupperwaredemonstratris i en amerikansk förort”… så beskriver Niklas Wahllöf på dn.se den tredje frun i serien Tudor om Henrik VIII som började igen i söndags… och det är en jäkligt träffande och rolig beskrivning. För var är fattigdomen och alla sjuka och all lort? England på 1500-talet lär ju inte varit världens piffigaste… Men serien är underhållande, oavsett utsvävningarna… så jag följer nog Tudor även denna säsong… Se så lätt det var att bli lite muntrare… behövde bara läsa kultursidorna på dn.se… och när jag väl diskat och hängt tvätt… ja då lär jag vara en riktig muntergök… om jag nu bara inte sett Kicks urusla tv-reklam...

Av Soffan - 18 maj 2010 20:23

Det är tröttsamt att spara miljoner åt andra… eller hur man nu ska uttrycka det. För det är i alla fall det jag jobbar med just nu. Men jag orkade springa en vända med dammsugaren innan jag ramla ihop i soffan igen, med tv på och en bok. När jag samlat mig, vilket jag förhoppningsvis lyckas med innan det är sovdags, så ska jag diska och hänga tvätt. Och nu kändes det ju munter att överhuvudtaget lämna soffan… ungefär lika skoj som att äta den gamla stela pizzabiten jag sparat på sen i söndags…

Av Soffan - 16 maj 2010 15:05

Ännu ett i-landsproblem… men det fanns ett ”inte” för mycket på sida 322 i senaste boken jag läste… men inga stavfel... och de var ju bra för jag gillar inte stavfel heller… även om jag själv stavar som en kratta… eller kanske just därför.

Av Soffan - 16 maj 2010 13:58

Mitt annars så samarbetsvilliga huvud tycker visst att har det vart ledigt i fyra dagar då kan man släppa loss ordentligt och plåga sin bärare med värk också… Bäraren tycker inte lika eftersom hon dvs. jag mår illa av medikamenten som jag försöker skrämma bort värken med. Så hur jag än beter mig så är jag en förlorare idag… än så länge. Men det hjälpte bra att lufta huvet med en promenad på stan med dotter och lilla G. Köpte dessvärre något jag troligen kommer att ångra många gånger… träskor.

Av Soffan - 15 maj 2010 17:43

Ta mig tusan… de blev nästan sommar idag. De trodde jag inte i morse, för när jag vaknade regnade det och såg bara surt ut ute… Men nu har jag myst me lilla vovven på balkongen, eller vet inte varför han vill vara där ute, han storknar ju nästan innan han ger sig och går in. Men jag tycker i alla fall att det var hur skönt som helst och boken jag läser blev lixom ännu lite bättre när den läses utomhus, i värmen. Turen på marknaden med stora M, som var nyfriserad och snygg i håret vilket jag glömde påtala… förlåt… blev en varm och näst intill svettig tillställning. Och trots att jag var allt annat än klar när hon kom så lyckades vi hinna ut för att se MC-kortegen… och vi hittade bästa godiset… och skulle det råka ta slut under kvällen finns det mer att köpa i morron...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards