Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2010

Av Soffan - 3 maj 2010 21:22

Så där ja, nu har jag tackat ja till ännu en statistisk undersökning där just mina åsikter är värdefulla och av största vikt… denna gång med personlig kontakt, suck... borde inte svara i telefon.... Gillar nog mer de som bara kommer på posten och som jag kan besvara lite då och då. Fast jag är inte säker på att jag uppskattar mängden frågor på den som kom senast… det är ju tusan över 100 frågor… men men… då har jag ju att göra ett tag i alla fall… precis som om jag inte skulle ha det ändå…

Av Soffan - 3 maj 2010 18:55

Värmen igår var endast en synvilla, det var ju skitkallt ute. Så de blev soffa och bok hela dagen. Eller jag samlade mig och städade halva kylskåpet och tvättade också… vilket får ses som ett hyfsat dagsverk. Tur inte fritiden har någon form av belöningssysten som bygger på ackordslön. Eller det är kanske så det är… många känner ingen tillfredställelse om de inte presterar massor när de är ledig. Jag gör nog inte det… för allt har sin tid… och jag har inte speciellt bråttom… Men om jag varit lite mer aktiv igår hade även jag fått blåbärspaj...


Av Soffan - 2 maj 2010 08:55

Solen skiner och det verkar vara varmare ute idag än tidigare men och det är ett stor men... solen avslöjar att jag inte har... hm... tvättat fönstren. Men det blir väl tid till det oxå, en annan dag. Men först nu är det dags för frukost med "bagerimacka" och en skvätt te. Sen är jag redo att möta dagen... och efter många oroliga dagar så tror jag nu att det kommer att vända till det bättre. "Att bli mormor är som att bli mamma... fast bättre" va de nån som sa och så är det nog... men ingen sa att det även innebar dubbel oro...

Av Soffan - 1 maj 2010 21:26

Är Dalarna bäst eller… ? Just nu ångrar jag lite att jag inte tittat på Körslaget... men de gick ju bra ändå... Ska däremot se filmen om Ali... och idag tittar jag på tv hemma i min egen soffa... med risk för att somna utan att bli omstoppad.

Av Soffan - 1 maj 2010 13:25

Studsade upp tidigt i morse full av energi och lust att genomföra en mängd uselt trista projekt som skall genomföras utan någon enda form av uppskattning… eller inte. Men entusiasmen räckte i alla fall tillräckligt långt för att involvera grannen K i projektet. Någon han inte tänkt sig… men men… Vem kan motstå en ihärdigt tjatande ordförande… hehe… Även om det inte blev klart, är jobbet med att byta plast i fönstren i alla fall påbörjat och det är mer och bättre än hur det var igår…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards