Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juli 2010

Av Soffan - 10 juli 2010 20:12

Vet inte om jag någonsin suttit ute på balkongen i bikini efter kl. 20 och läst… men det är så varmt och skönt ute ikväll att det är ett måste. Verkar även som om myggen tillfälligt har gett upp… Så den här varma soliga kvällen får ses som kompensation för det uteblivna doppet idag...

Av Soffan - 10 juli 2010 19:14

Alla dagar blir lixom inte alltid som man tänkt sig… t.ex blev min första soldag i badhuset inte den stillsamma och ensamma tilldragelse som jag tänkt mig… trots att jag var utrustad med filt och bok. Nää, för då stormar det in en svensexa… och det stod inte på min önskelist… Fast jag lider med den blivande brudgummen… undrar om han nånsin hoppade från högsta i hopptornet… eller om han står kvar där än? Jag smet i alla fall iväg… lite lätt brydd över mitt oväntade ”sällskap”…

Av Soffan - 9 juli 2010 21:29

Aspelund och jag har tillbringat en svettig stund på hallmattan… innan Aspelund bytte skepnad och blev till ett… avlastningsbord, fast i min ägo vill jag kalla det ett sängbord. Är bara inte säker på hur man kan komma på idén att skruva IKEAmöbler när det fortfarande är varmt inne. Men nu är det bara det lilla, men ack så avgörande, i-landsproblemet kvar… höger- eller vänsterhängd dörr?

Av Soffan - 8 juli 2010 19:46

Utrustad med nya läsglasögon och bok begav jag och vovven mig ut i skogen… Blev dock inte så mycket läst… Utan har istället, med kjol och finskor, trippat genom skogen mot sjön. Uppdraget var att vända på båten och uppdraget utfördes utan större missöden. Lilla vovven som var med som observatör, knöts fast i ett träd på behörigt avstånd, utifall. Han är en nyfiken liten kille... Det som sen skedde var däremot inte så genomtänkt… att bada hund utan att tänka på följden av blöt hund är inte bara korkat… de är blött oxå. Men skor torkar och kjolar är tvättbara...

Av Soffan - 7 juli 2010 20:37

Här sitter jag med en mer än hyfsat bra deckare att läsa… och så har jag mosat sönder glasögonen… Lite surt skulle man kunna säga… Men de finns en som är glad… och de är lilla vovven, även om han nu har en intressant ny frisyr, asymmetrisk och grann. Vilket kan vara roligt för hans matte att veta, innan hon ser honom. Det hände lixom mitt i när lockarna föll...

Av Soffan - 7 juli 2010 09:17

Hört ute i sommarsolen en mycket varm dag… - jag är ju utomlands nu och du har inget pass…. så du kan inte vara här och jag kan inte leka med dig… varpå den lilla, men ack så leksugna, vovven lomar in i skuggan igen och avvaktar svalare väder.

Av Soffan - 6 juli 2010 08:26

Det här kan bli sommaren då stensamlingen på diskbänken städas bort…

Av Soffan - 5 juli 2010 21:00

Första dagen på semestern blev inte en semesterdag utan en jobbdag. Men nu är skrivbordet städat, ”golvarkivet” tömt och alla mejl besvarad eller nja, kanske inte alla, men nära nog. Verkar som om allt jobb kring festivalen gått bra… blir bara lite tråkad för mitt telefonkrig med Trafikverket… men jag ”vann” ju så de är inget att gråta över. Började dessutom på en ny bok idag som verkar oväntat underhållande och välskriven. I morron ska balkongen få sitt och sen är det minsann dags för lite kalas. En bra början på en välbehövd ledighet…  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards