Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Soffan - 14 juli 2011 20:55

Tog med mig soldyrkaren på en tur ut till skogen idag för att hälsa på sjuklingen och titta på de nya små undren. Och lilla vovven gillade de nya kycklingarna men blev deppig när dom inte ville leka med honom, trots att han erbjöd dom sin bästa tennisboll. Tog lång tid för honom att acceptera deras ovilja... Dom var naturligtvis ohyggligt söta och totalt synkroniserade, åt och sov i samma sekund. Jag kan alltså göra annat än att ständigt häcka på balkongen. Vovven har dessutom fler soltimmar där ute än mig, än så länge. Den är nu dessutom inspekterad, hälsapåinvigd och godkänd av stora M...

Av Soffan - 14 juli 2011 10:03

Ska det vara så här? Jag är inne och plockar och småstädar och lilla vovven ligger ute på balkongen i solstolen och lapar sol. Om man bortser från plåten som ligger över gamla tröskeln, som han är skraj för, så är nog nya uteplatsen helt godkänd. Och eftersom jag bara har en stol än så länge, tja, då får han ha den själv en stund till. Men snart så vill jag oxå låna den.... Är förresten ohyggligt nöjd med gårdagens ”arbetsinsats”... Den fd matlådehyllan i frysen är nu fullpackad med jordgubbar i syltformat. Inte illa så här i starten på semestern...

Tråkigt nog delade jag med mig av min förkylning så nu är det dags att lindra "skadan". Det är dags för en hosttablettsleverans eller nått annat nyttigt, en ny tidning kanske. Men först göra klart plocket här hemma. Hm, måste nog hålla koll på soldyrkaren så han inte svimmar av där ute...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards