Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Soffan - 22 juli 2011 22:52

Har suttit framför tv hela kvällen, glömt bort allt jag vanligtvis gör en fredagskväll. Vilket i och för sig inte är något märkvärdigt, men idag känns det mesta fnuttigt. Obehagskänslan av händelserna i Norge är stor. Ids inte ens bli irriterad på grannens musik, trots att den absolut inte passar mig ikväll. Men om jag bara ser till min lilla värld så har allt gått över förväntan, så här långt. Det har badats, ätits och nu sovs det. Grisen är med ikväll, som tur är. Den är nog magisk....

Å, en till sak... tack M och P för jättegod mat...

Av Soffan - 22 juli 2011 09:36

Åska och spöregn och vovven sover som aldrig förr. Han försökte till och med övertyga mig om att man på inga villkor alls måste gå ut när det är busväder... men väger man 4,5 kg, då förlorar man lätt en sån strid. Så därför har jag nu, för första gången på hemmaplan, använt hela regnkostymen som lämpade sig så bra på Island. Och den höll mig torr men det vart ändå en kort promenad. Det ser så illa ut att släpa en motvillig, studsande svart sur jycke efter sig i koppel. Alltså kom vi snabbt in igen och nu myser vi istället. Eller så här är det; jag kollar regnet från en torr balkong, under tak och lilla vovven sover och snarkar.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards