Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Soffan - 15 april 2013 21:37

Ha... första julklappen införskaffad. Och det kan ju låta bra med framförhållning o så, men vis av erfarenhet av tidiga inköp tidigare år, kommer jag med största sannolikhet tappa bort klappen och hitta den om en si sådär sju till tio år... så därför har jag kanske snarare köpt en födelsedagspresent. Så, förlåt M för att du aldrig fick Baloo från Luftens hjältar i julklapp... och när du var tonåring var det ju inte riktigt aktuellt längre.


Ska kanske istället skaffa ett riktigt bra förvaringsställe för gömda klappar, så jag inte hittar nya toksäkra gömställen varje år, för den enda dom är absolut säker för, är ju mig själv. Eller så ska jag helt enkelt bara gå o sova o inte låta hjärnan gå på tomgång som nu.  

Av Soffan - 15 april 2013 20:07

Är så trött att jag bara sitter i soffan framför tv och tokflinar åt En stark resa - igen. Dom är bara för härliga i sin omständighet och förmåga att trassla in sig i frågor och missförstånd. Tycker i och för sig att En idiot på resa oxå är kul, men Ola-Conny och Morgan är nog ett strå vassare...


Stressmomentet framför andra klarades idag av på ett litet kick, dvs inte ett tandläkarbesök, utan TBE-vaccinationen. Men nu är den avklarad och nu dröjer det... tror de va fem år till nästa gång. Gäller att hålla ordning på vaccinationskortet, fast nu tror jag inte att alla såna tillhåll är lika tråkig att ha med att göra med som dottern fick erfara när hon skulle börja ringa runt för att ta reda på vilka sprutor hon tagit och när de tagits.


Men nu, tv igen o attans va de äter, o sen kvällsprommisen, helst innan Elementary. Så de ser ut att de är dags att sätta fart på promenadskorna... eller stövlarna får det nog bli ikväll.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards