Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Soffan - 23 juni 2013 20:48

Har haft en trivsam midsommarhelg tillsammans med många M... rent av dom flesta faktiskt, både små, stora, unga och gamla... eller iaf äldre. God mat och fantastiska jordgubbar från lokala odlaren, plockad av den enda av oss, tror jag i alla fall, som blir mer allergisk av att plocka dom än äta dom. Galet god va dom i alla fall.


Dans runt midsommarstång med barnbarn och brorsbarn hanns med, barnbarnet var i och för sig mer engagerade i var brandmännen tog vägen eftersom dom inte dansade och brandbilen stod kvar på plats, men skuttade de gjorde vi, små grodor o allt.  


Däremot plockade jag inte sju blommor att lägga under kudden, för jag tänkte så här, jag ogillar ju fästingar - mest för att dom gillar mig, med blommor under kudden var jag rädd att drömma mer om fästingar än nått annat, alltså; gills det om man har blommigt påslakan och örngott? Tycker det borde funka för blommorna är många och absolut fästingfritt. Nu är jag inte hundra på mina drömmar eller uppfyllelsen av några drömmar, för jag har varit så trött o sliten hela helgen att jag minns inte mer än att jag lagt huvet på kudden o sen har jag bara vaknat, många timmar senare, utan minnen av nått drömmande. De va min midsommar på den fronten de.


Har valt bok för veckan, det blir den nionde boken om Harry Hole, valet vart enkelt efter att ha sett intervjun med Nesbö. Gillade hans inställning till sina pengar och vad han gjorde med dem. Därför, dags för Gengångaren, en bok som legat på vänt länge i bokhyllan... men innan boken hamnar framför näsan ska jag se på Zero Hour...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards