Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Soffan - 24 juni 2013 19:26

Skum dag idag. Har haffats och blivt satt på en stol inför två olika chefer idag, den ena min... men den andra inte min, inte ens i närheten. Första gången var jag inte skyldig och den andra inte ansvarig. Typ. Men jag satt visst på lösningen, på nått vis. Får väl se i morron om min avhoppade ekonomikarriär ändå är till nån hjälp. Är ju ingen fena på att räkna pengar direkt, mer än att jag vet att det är bra för mig om jag spenderare mina pengar, men helst då på andra för då blir man lyckligare än om man spenderar dem på sig själv, eller hur det nu var... hm. Kom just på en annan sak; den som inget gör kan ju heller inte göra fel... Ska nog försöka tänka på det... och låta andra lösa sin del av problemen. Förväntar mig en tuff dag i morgon med att rätta till mina egna fel.


Och om man då tänker på raderna ovan, så har jag ändå pinsamt nog inte lyckats betala min chefselektriker för installationen av nya tvättmaskinen. Han tyckte inte kontaktvarianten va nått bra, även om det fungerade, eller hur det nu var. Har istället en form av utpressening på gång, dom är ju så rackans svårfångad de där hantverkarna, så nästa gång, när nästa jobb är klart, då ska jag betala för jobbet. Tycker själv, naturligtvis, att det är en lysande lösning...


Mindre lysande var att när jag nu väl var hemma i tid, och faktiskt fick oanmält besök av elektrikern och jobbet i badrummet fixat, så börjar det regna, igen. Jag skulle ju precis slänga mig på balkongen och avnjuta de sista strålarna sol som når in där tillsammans med Gengångaren. Så det blir väl till att ligga i soffan en stund istället då, tillsammans med hunden, som nyss kom hem efter att ha hängt nästan hela dan med brorsdottern. Är väl kanske inte direkt synd om, men det är ju så gott att läsa i kvällssolen på balkongen. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards