Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2014

Av Soffan - 25 mars 2014 21:21

Hm... misstänker att jag är nära släkt med Alfons Åberg. Ska bara har nått nya nivåer... å ändå skulle jag ju bara hämta några papper om brandsläckare... och nu helt plötsligt kan jag oxå en hel del om civilförsvarsförbundet. Undrar om jag lovade något bindande? 

Av Soffan - 25 mars 2014 16:16

Lycka kan vara; våfflor. Jobbat och stökat, vart till och med utan lunch idag och då är ett löfte om våfflor på hemvägen att se som lycka. Speciellt då när man får äta dom me barn och barnbarn. Ångrar bara lite att jag inte komihåg att köpa blåbärssylt på ikea igår.


Lunchen gick åt till föreningsjobb och till kvällen ska jag på besök på brandstationen, igen. Denna gång utan hunden. Och så har jag visst accepterat deltagande i ännu ett projekt... hm... undrar hur det gick till? Var visst snabbare på att säga ja, än nej, än en gång. Fast å andra sidan så är det ju faktiskt i eget intresse... å jag vill ju vara med och påverka, oxå.

Av Soffan - 24 mars 2014 19:45

Vilken amatör man är! Hur har jag kunnat missa att det är Glassens dag idag? Får försöka ta igen det i morron, för då är det väl Våffeldagen? För ett våffeljärn, de har jag, är jag rätt säker på. Och det påminner mig om förra årets våffeldag, eller snarare dagen efter, då jag vaknade av grannens brandvarnare... Och med tanke på det minnet, som just poppade upp, känns bra att äntligen ha påbörjat föreningsjobbet med brandskyddsinventeringen. Lyda lagen kan vara bättre än bäst, ibland, som när de gäller brandskydd.



Av Soffan - 22 mars 2014 14:48

Kom av mig helt med mina bilder från Zanzibar... Sen kanske jag ändå inte fotar sånt som andra vill se.... men... ändå... Till mitt försvar får jag väl då säga att det nog var ca 34 grader varmt och vindstilla... och hur bra fungerar fotohjärnan då?


         


Väggar kan i alla fall hållas upp me... lutande pinnar, gränderna är fortfarnde trång och slavmonumentet... hm.. ja, det finns kvar till minne över människans grymhet. Något som var nytt var den här "inte skräpa ner skylten" som vi hittade mitt inne i Stone Town. Den kanske inte lästes av så många, men tanken är god. Sen kan man välja att fota vy över vackert hav me mängder av båtar o liknande när man sitter på Mercury's... eller så kan man fota en... grävmaskin. 

Av Soffan - 22 mars 2014 09:06

Sysselsatt barnbarnet med att sortera pärlor. Allt för att få henne att sluta fråga om varför jag har Nalle Puhlakan...

Av Soffan - 21 mars 2014 18:43

- Hallååå där köööp blåååbäääär! Hm, var tog det lilla barnbarnet vägen? Hon som förr mest bara låg och sov. Pysselverkstan i köket har i alla fall kvällsöppet ett litet tag till, men jag har smitit undan. Det klipps, sjungs och klistras. Trots att man tidigare var tvungen att äta kalops, innan man fick pannkaka. Mormor är hård, ibland. 

Av Soffan - 20 mars 2014 20:29

Torsdag är pannkaksdag och då kvittar tisdagens testresultat. Har dessutom faktiskt rört lite mer än vanligt på mig... inte. Är ju hundlös, om det nu skulle kunna vara någon ursäkt. Spar det i alla fall till en annan dag, då de inte är blött, plaskigt eller halt ute. Har faktiskt haft en ovanligt stillasittande dag, överlag idag. Har inte ens orkat höja skrivbordet. Har nog en trött-o-sovperiod just nu. Slocka som ett utbrunnet ljus halv nio igår kväll och vakna strax innan sju i morse, precis i lagom tid för att inte hinna fixa till här hemma innan Posten skulle komma på besök. Mitt ilskna svarsbrev till dem i förra veckan ledde nämligen till hembesök och nu blire postboxar, vare sig alla i föreningen vill eller ej. Men de blir nog bra. Nya anslagstavlor behöver vi oxå, blir helt svettig på nästan av att försöka låsa upp och låsa igen skåpen när informationen ska bytas ut. Så antingen nya skåp - eller inflyttsstopp. 

Av Soffan - 18 mars 2014 11:47

Summering av, nu mer årliga, hälsokontrollen; jag nedlät mig denna gång till att cykla och jag är en smula lat dvs hushållar alltför väl med mina resurser, lagomt lågt blodtryck, nästan perfekta blodvärden, krumpit en halv cm i längd, midjemått som ett mindre cirkustält och vikt som en val. Har så att säga "lite att jobba med"...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards