Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Soffan - 9 mars 2013 18:40

Slapplördagen förvandlades häftigt till en styrelsemöteslördag, i en hel timme. Men nu är de klart och uppläxningen jag fick igår, går att rätta till på tisdag, som utlovat. Alla nöjd och glad, eller inte... men sånt kan man inte alltid ta hänsyn till.

Tog mig en tur in till skafferiet oxå, mötte en god vän som såg ovanligt blek ut. Väl inne på skafferiet, i höjd med lösgodiset kände jag det oxå, de luktade kräks. Och det var ju en himla bra påminnelse om hur mycket av det mesta man delar med sig när man köper lösgodis. Så det vart inget plockgodis idag, utan godis i papper och en kartong MumsMums.

Av Soffan - 9 mars 2013 10:00

... och nu vet jag att det troligen inte va marsipanen som slog ut mig igår kväll... Lovar därför, främst för min egen skull, att ta på glasögon, när snuvan pajjat doftsinnet, innan jag avgör en kvällsmackas ålder och fysiska tillstånd. Äckelpäckel var vad jag hittade i smörgåspåsen, idag. Men, inte ens detta lilla bakslag förtar dagens goda humör. Inte ens att jag kikade på några av jobbmejlen jag inte hann med igår innan jag tog helg. För nu är det lediglördag med påföljande ledigsöndag. Hoppas nu bara jag inte skapar mig alltför höga förväntningar... för det kommer ju en jobbmåndag oxå.

Av Soffan - 9 mars 2013 09:05

Om man lägger sig i tid, låt säga strax efter 21 en fredagskväll, då har man oxå erkännt att man inte har ett så spännande liv... men man förutsätter istället att man ska vakna utvilad på morgonen dagen efter, typ idag på morron. Men nä, vaknade klarvaken, tiden var oklar, lampan i köket lyste, men det var oroväckande mörkt ute. Och jag vaknar alltså och är klarvaken ca 23, samma kväll. Omunter är ett sätt att beskriva min sinnestämmning, men jag somnade, snabbt. Vaknade igen i niotiden idag, pigg och med en känsla i kroppen som närmast kan beskrivas som, lycklig. Det var gudagott att sova en hel natt igen efter alla sönderstressade ickesovnätter. Nu kanske det inte håller sig så här varje natt, men nu minns jag i alla fall hur det känns att vakna munter och utsövd igen.

Att jag sen blir glad av det, det är bonus... och det gör att jag blundar för att jag vaknade i ett synnerligen ostädat hem. Men det är visst så det blir när jobbet "inkräktar" på fritiden... och precis som om jag skulle välja att städa då... hm. Ska istället se över min, sedan tidigare kategorisorterade bokhög, och fundera ut läsordningen igen... har ju lagt till några fler titlar sedan senaste sorteringen... ska dessutom försöka få till ett utrymme i bokyllan åt dom nya böckerna. Mycke att stå i... förutom städningen och annan sortering. Borde ta bort min tvättplipp från bokningestavlan oxå etersom jag inte tänker källartvätta heller. Eller, där kanske jag borde tänka om? Fast först, frukost... och då hade ju varit bra om jag handlat frukost igår och inte bara gått och lagt mig... men var ju så trött.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards