Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Soffan - 16 december 2014 08:01

Tror jag ska köpa mig en hamster... för det lär väl vara ungefär det enda extra jag kan ge föda under ett helt år på min lönehöjning. Fast det lär nog vara en liten anorektisk hamster... 

Men nu ska jag inte klaga, jag har en bra lön, egentligen, kanske bara inte jämställd. Men det ska väl ge sig framöver det oxå, om man ska tro på nått alls. Jag ska dock ej genomgå könsbyte, utan litar på att ledningen har en god vilja och en önskan om att verka för en jämställd arbetsplats, även lönemässigt.


Köpte i alla fall den borttappade boken på nytt och de bortappade tomtarna har kommit till rätta. Dom var så där extra försiktigt undanstoppade och gömda i anonym kartong. Släden är inte klar, men renen och trolltomten är på plats. Greppade föresten en virknål igen, och med mamma som "kartläsare", ser det ut att bli resultat... fast produktionstiden är l å n g ... I övrigt så ser jag fram mot lunchsällskap idag i form av dotter och barnbarn, den yngre. Men nu rasslar det i kopieringsrummet, frullen är avklarad och min närvaro förväntas vid paketinslagningen. Skolskjutsplanering, den får stå åt sidan några minuter... 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards