Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Soffan - 7 juni 2014 22:14

Känner mig smart som ett spån. Blev plötsligt supertrött och insåg att jag inte bara glömt vad jag skulle göra under kvällen vilket var att skruva skåp, utan jag har totalt glömt att jag hivat ur ett helt skåp me grejer i en säng och sen gett bort en annan... o att jag har en soffa man inte kan sova i. Men det kommer att bli klart här hemma, nån gång, snart.


Upptäckte föresten häromdagen att Skipper har blivit, inte bara äldre, utan även längre, sen tidigt 70-tal. Nägot som kan vara värt att lägga på minnet... 

Av Soffan - 7 juni 2014 17:22

En extra ledig dag var vad som krävdes för att få lite vanlig ork och energi; så nu är brandsläckarna införskaffad, likaså trädgårdsmöblerna. Möblerna är dessutom redan monterad och på plats, så nu fattas bara parasoll eller ett helt jäkla tak. Kan vara så att gårdagens häng med barn och barnbarn oxå spelade in på dagens ork. Har sällan skrattat så som igår. Kiknade och tårarna rann, tur man inte är rädd att bjuda lite extra på sig själv ibland... eller hm... ärligt; jag klantade, mig till stort nöje för de som bevittnade det hela. Men det är väl så de ska vara? 


Men idag är de som sagt full fart, på mig, lilla hunden däremot, han ligger i solstolen på balkongen och lyssnar på blues från Stora Torget, eller om det är från Myrgatan? 


O nu fick jag ett annat uppdrag, utöver att stöka till det ännu mer i dotterns gamla rum... så är de nån som vill ha min gamla säng till skänks. Härligt, slipper både bära ner den för trappen och köra den till tippen. Medgångarna haglar och räknar man sen med bjudmaten hos grannen i huset brevid, sån där riktig hemmalagad mat, då är dagen helt bäst. Fattas bara lite mer tid med barnbarn... och att montera det nya skåpet jag fick med hem från IKEA idag, det som ska ersätta det jag gav bort i förra veckan... haha. Åh, en till grej, har äntligen läst ut en bok igen, den första på länge... har klagat förr - men jobbet har verkligen en negativ inverkan på läsande. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards