Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Soffan - 8 juni 2014 21:48

Människor me brytningsfel, glappande läsglasögon och tummen "mitt i hand" borde inte, trots goda kunskaper i att läsa och tolka instruktioner, montera IKEA-möbler. Fick ge upp, inte för att tummen var i vägen utan snarare för att armarna var för kort, typ. Nu hade jag ju i och för sig hunden till hjälp... eller hjälp o hjälp, han var med i alla fall med och i vägen. Och eftersom mitt sovrum inte är klart för riktig inflytt igen, så sover jag ännu en natt i "Beppesängen" me alla dockor och gosedjur.

Av Soffan - 8 juni 2014 14:01

Hunden solar och jag häckar i skuggan. Eller så här är det; hunden har tjockat ner sig och snarkar i min solstol... och jag sitter på en "pinnstol", i skuggan. Medan jag sitter där, i skuggan, funderar jag över allt och inget, tex mat. Lutar åt att jag ska damma av spisen och göra något ätbart, men bara kanske. För kanske ska jag istället gå ner till skafferiet och se vad dom har att erbjuda. Behöver ändå lite mer att packa böcker i innan det är dags för tippenrensningen. Allt ska ju inte till tippen, utan en del ska ner i källaren och en annan hög till sin ägare, som naturligtivs inte kommer att uppskatta ännu fler kartonger/kassar med skolgrejer och andra böcker. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards