Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under februari 2009

Av Soffan - 24 februari 2009 13:31

Bland dagens uppdrag finns att greja semlor. Har därför knallat till den lokala semlebutiken, som även saluför annat än semlor, för att införskaffa semlor i halvfabrikat. Det kommer att bli en alternativ modell av semla kan jag lova. Inte för att jag ville, utan bara för att… förhoppningen är dock att de blir goda, såväl för magen som för ögat… Det verkar även som om Frasse kommer att få flytta. Har fått positivt besked idag så nu gäller det bara att jag tycker att det ser bra ut på plats. Har höga krav när det gäller hans boende och framtida liv… vi har ju vart sambo i många år… och han har ju lite svårt att svara för sig själv… Han är lite sluten av sig....

Av Soffan - 24 februari 2009 09:53

Tisdag morgon. Solen skiner och vår prinsessa ska kanske få skaffa barn. Om hon nu får gifta sig först. Jobbigt när andra ska bestämma över så privata händelser i ens liv. Jag är för vårat kungahus men lider med dem i såna här situationer. I princip så är de ju du och jag som ska säga ja eller nej till ett eventuellt giftermål… o så klart måste hon ju få gifta sig och försöka få barn innan hon blir alltför gammal… Om detta nu inte bara är ett resultat av allmän nyhetstorka. Dom kanske bara ska bygga om något på slottet… eller sälja av någon egendom eller åka på riktig långsemester…. haha… el vad dom nu behöver regerings godkännande i för frågor…. Hon kanske har gett upp och vill abdikera från att vara prinsessa….

 

Nä, nu är det dags för frukost. Underhållningen får en blå bil från någon körskola stå för… Alltid lika trevligt att äta frukost i dagsljus…. med god förströelse utanför köksfönstret… Ser ut att gå bra... dom tränar att backparkera....

Av Soffan - 23 februari 2009 22:10

Känner mig mycket nöjd med min dag. Även om jag somnade en liten stund… vilket ju inte var direkt oväntat. Har fått ut en annons på blocket för första gången och håller nu tummarna för att någon vill ha de jag försöker sälja. Brukar vanligtvis bara dra iväg med mina överblivna prylar till någon av de lokala insamlingarna. Så det ska bli spännande… om jag nu lyckas bli av med denna pryl. Annars tappar jag väl självförtroendet och låter insamlingen tjäna mina slantar… Har även kontaktat ett eventuell ”adoptivboende” åt Frasse… något som tagit mig nära tio år att ta tag i… Med den här takten kommer det kanske upp kakel i köket inom en överskådlig framtid också… men bara kanske… måste ju väja något fint först också…

Av Soffan - 23 februari 2009 15:57

Jag vill också ha fina klänningar och…. nää… inget mer. Men fina klänningar vill jag ha. Har ägnat natten åt att följa Oscarsgalan. Inget som man måste göra eller som jag ens ber någon hålla mig sällskap hel natt och göra. Men det är alltid lika fascinerande att se dessa exklusiva skapelser till klänningar och attans vad smala dom är, de paraderande skådespelerskorna. Alla ser vanligtvis lite fetare ut i min tv och ändå ser de så grymt smala ut. Skrämmande… Men jag uppskattar en bra film. Så tja, ska kanske ta mig en promenad till den lokala matbutiken, tillika dvduthyraren, för att ta igen några timmars missade filmer jag borde ha sett för länge sen… om jag nu inte somnar.

Av Soffan - 22 februari 2009 19:00

Ahh… min raring och till lika, lilla netbook, är på villovägar. Den har varit borta så länge att den nog inte känner igen sin "matte" längre…. Den har i stället hamnat i händerna på en sportsurfare… stackars liten… Kommer att ta tid att acklimatisera den lille till mina vanor igen, när jag piggat på mig och tagit tillbaka besittningsrätten… förhoppningsvis utan en långdragen vårdnadstvist…. Men det kommer att gå bra… så som det alltid gör för mina datorer efter en tid på teknikavdelningen… Dom vänjer sig snabbt av med sport och andra nyttigheter….

Av Soffan - 22 februari 2009 15:21

Hur kan man bara plötsligt komma på att våfflor är det bästa och enda man är sugen på, överhuvudtaget? Speciellt med tanke på att våffeljärnet står längst in i skåpet och är tungt…. eller kanske just därför? Och hur man kan plötsligt tappa fokus och bli om något ännu mer sugen på dotterns kvarglömda chips? Jag tycker ju inte ens om chips… och det bara för att hon kom på att de fanns i min väska. Något jag inte själv kom ihåg… Oavsett så är det dags att greja något att äta. För det verkar glest med utbjudningar och hemburen mat idag… haha…

Av Soffan - 21 februari 2009 14:59

Är rätt så avis på dem som hade nöjet att bevista globen igår… enl. expressen så var det 14 353 st där men om jag hade fått önska så hade det varit 14 354 st… Men idag är det en annan musikalisk tilldragelse istället. Inte samma lika alls, överhuvudtaget… inga australiensare alls vad jag vet… men det ska bli skoj det också. Har just nu mest bara funderingar över hur jag ska klä mig. Det snöar ute som bara den … vilket kräver vinterskor. Då faller det där med finklädd i kjol eftersom det inte blir så snyggt med grova vinterkängor till den… haha… jäkla i-landsproblem. Kallt är det också och så får det inte sitta åt… men mysbyxor är uteslutet… Tänker nog lite bättre med lite lördagsgodis i magen…

Av Soffan - 21 februari 2009 11:01

Gårdagens hot om sladd tog rätt bra verkar det. Men nätverket är i alla fall för lynnigt för att passa mig. Blir skitsur när de bara krånglar. Men nu har jag i alla fall hunnit läsa flera ”dagstidningar” och satt mig in i, inte de viktiga världsnyheter som jag tänkt, men i alla fall allt tänkbart nöjesskvaller. Känns minst sagt ytligt.

Har ju ganska nyss låtit ominstallera min gamla dator och glömde då spara en massa grejer. Så mycken tid gå nu åt till att hitta rätt på gamla favoritsidor tex Kiosken hos Esperantoförbundet. En alldeles förnämlig sida om man vill läsa andra tidningar än våra fyra största… från övriga världen oxå... Så kom ihåg vad som gäller... sladdelisladd...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards