Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Soffan - 1 december 2012 23:15

Är inte säker, men tror min bil ville säga mig något nu ikväll. Det pep och blinkade, men det är ju så attans små symboler, så vad den hade för synpunkt, de vet jag inte. Och är det sen tio minus, då vet jag inte om jag bryr mig så där himla mycket heller, prio ett var snarast att snabbt komma hem och få in bilen i garaget och mig själv till soffan och filten för ännu en kopp te och en stund med boken. Fryser som sjutton ute, har lixom inte riktigt vant mig eller snarare accepterat vädret än.


Lite surt oxå att jag inte pynta till på balkongen innan det vart skitkallt... för i morron ska de banne mig lysa fint där ute, även om så fingrarna ska bli blå innan jag fått till det med ljusslingan.

Av Soffan - 1 december 2012 13:41

Är en fönstershoppare idag, i dubbel bemärkelse. Tog mig för ovanlighetens skull en promenad upp på stan för att kolla lite... och de va rätt onödigt. Alla skyltfönster var ju täckta med papp... hade glömt hur långt vi kommit i kalendern och hade alltså totalt glömt att det är julskyltning i morron. Således fick jag ju lov att även kika in i en o annan butik. Men frös ganska snart hem, till mitt eget hem med fönster ut mot "skafferiet". Tror alla i hela stan har bestämt sig för att handla precis just nu. Så jag "fönstershoppar" tills det ser ut att även jag får plats inne på butiken, vilket kan dröja, för nu kom jag även på att butiken visst firar 10 år eller nått sånt med en massa ståhej och bjudmat... Vilket ju i och för sig oxå kan vara ett skäl till att ända gå ner och trängas... eller inte?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards