Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Soffan - 9 juli 2012 20:02

Det händer inte så ofta att jag och lilla vovven verkligen förstår varandra, men idag har hänt, och jag stöttar honom helt o fullt i hans beslut att avstå från att gå ut när det spöregnar. Men tack och lov är det trots allt uppehåll mellan skurarna och nu nästan, eller tja, nästannästan något solliknande. Är ju inte riktigt säker, det var ju ett tag sen solen visade sig... men det påminner iaf... så han slipper inte undan att gå ut och bli blöt om tassarna.

Av Soffan - 9 juli 2012 15:07

Va nyss ute en sväng, utan regnkläder men utrustad med sopkvast och vattenrädd hund. Letade efter igenslammade brunnar, vatten överallt med andra ord. Vi hann lagom göra de vi var ute för att göra, innan det var dags att springa in igen o luta sig tillbaka i goa soffan. Regn gör sig nämligen bäst innefrån soffan... med en god bok och gärna något gott att äta. Lutar mig därför tillbaka igen, och accepterar att det spöregnar på min första semesterdag... som jag än så länge bara jobbat två timmar på. Ser ut att bli lite mer jobb och mindre semester i morron bara... men det är då det...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards