Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Soffan - 27 juli 2012 19:54

Den som söker - den finner. Det borttappade är nu upphittat, på det mest otänkbara och olämliga stället jag överhuvudtaget kunnat komma på att gömma något jag är rädd om, i barnbarnets favoritbokhylla. Där hade jag smugit undan gamla svartvita foton, som inte ens är mina. Lättnaden är stor i alla fall. Till hjälp i mitt förvirrade letande hade jag vovven. Han har skuggat mig hela eftermidagen efter den hemska förmidagen då han fick stanna hemma istället för att lida i het bil. Han trivs på kontoret, hänger i fikarummet och letar tappade smulor. Igår lyckades han till och med klämma i sig brysselkål, vilket var lite otippat. Men idag fick han alltså stanna hemma, var ju därför jag kunde kolla på dator igen. Men ännu inget beslut taget. Och vovven skuggar mig fortfarande... suck.

Av Soffan - 27 juli 2012 15:59

Blev plötsligt uppjagad idag, kom på att jag nu är inne på slutet av min tredje semestervecka och att det således endast är två veckor kvar... och att jag hittills har jobbat halva tiden eller i alla fall några timmar hälften av dagarna. Nästa sak som jagade upp mig är jag tappat bort en sak, händer inte så ofta, men jäkligt jobbigt när det händer. Så när det blir kvällning och myggen tar över, eller de har de redan börjat göra, även i starkt solsken... då ska jag böja leta. På tal om mygg så försöktejag prata och beställa trädfällning av arbetsledaren på Samhall samtidigt som jag hoppade omkring o slog mygg. Hann få fem fina bulor på benen innan vi var överens om att höras av lite senare i sommar. Fan för mygg!

Har heller inte tagit beslut om vilken dator jag vill ha/behöver... Var in och tittade idag igen på Kupolen på min väg hem från jobbet... Nu velar jag inte längre bärbar/stationär... för bärbar vill jag nog inte ha, tror jag. Ska fundera en vända till, kanske är mogen för beslut nån annan dag. Fy vad det retar mig att jag "tappat bort"...



Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards