Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Soffan - 29 juli 2012 06:40

Såg fram mot en "sovautsöndagsmorgon" men nää... mygg på rummet! Det är alldeles märkligt va högt dom låter när man inte ser dom. Och skulle man sen hinna se dem innan de sticker en, så har jag ju renoverat sovrummet, inte precis nu, men i julas, och då vill jag ju inte slå mygg mot väggen. Vet ju inte om dom hunnit sticka mig redan när jag fortfarande sov... Har tagit viss lärdom... då sambon i ungdomens dagar gjorde misstaget, en ilsken fluga slutade sina dagar mellan en tidning och vita väggen. Det vart ett värdigt minnesmärke som bestod i många år.

Hade som sagt inte planerat att vakna kvart över sex, men eftersom jag ändå är vaken kanske jag ska smsväcka grannen, det är idag vi ska köpa en högtryckstvätt inför tisdagens äckliga uppdrag; tvätta komposttunnorna. Visserligen öppnar butiken inte än, men har man lång startsträcka på morron, så är det bra att gå ut hårt redan tidigt... hehe. På onsdag ska de lika äckliga brännbarttunnorna tvättas. Dom borde inte vara så snuskiga om "alla" gjorde som man "ska", kompost i komposten och torra brännbara grejer i brännbart... Men men, vi ska väl göra skäl för den enorma ersättningen vi får för vårt uppdrag i styrelsen. Och nu märker jag att jag låter lite puppig... ska nog gå o sova minst en timme till.. sen smsväcka inför färden mot inköpet av högtryckstvätt... Ser föresten ut att bli en fin dag!

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards