Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Soffan - 31 juli 2012 20:07

Eftersom vädret lugnade ner sig efter middagssovningen så vart det en eftermiddag ute på gården. Jag gungade och barnbarnet rensade ogräs... en rätt sjyst arbetsfördelning, eller hur? Sen tuffade hon till sig och är nu mer en gungande tjej, men trött. Knallade till sängs utan protest, och verkar sova på direkten oxå. Jag vågar inte smygkika, än, mina jäkla golv knarrar så fasligt. Men så har hon gått till sängs med ett löfte inför morgondagen oxå, för då ska vi ut me trehjulingen igen. Bara att hoppas på att det är en blåsig men solig dag i morron, så blir det bra.

Om inte annat så ska vi väl vara med o hejja på vid skurandet av soptunnorna... Glada tillrop kan väl aldrig skada?

Av Soffan - 31 juli 2012 12:10

Sol, svart himmel, lite åska men ännu inget regn. Rätt skönt att vi hann med att vara ute hela morgonen, barnbarnet, lilla vovven och jag. Trist nog får jag snart lämna tillbaka henne med myggbett på ögonlocket och en bula i pannan, men vi hade skoj med alla vattenpölarna. Komposttunnorna vart städad oxå, men inte tack vara min insats... vi grejade ju med annat, som som åka runt på trehjulingen.

Det vart alltså några timmar ute och efter det sovs det, till och med vovven snarkar... och jag ska nog ta och luta mig i soffan med en bok, eller tre, Hungerspelen är det som står på agendan idag. Inte alltid så där himla praktiskt att köpa en triologi... det blir tungt att hålla i när man läser... kanske har jag otur och slumrar till en vända.


Och nu kommer regnet, måste stänga balkongdörren...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards