Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 7 december 2013

Av Soffan - 7 december 2013 20:26

Skottat snö, frusit om tårna, fikat på lokal och handlat finmössa och en pytteliten tomte på julmarknad i Vikmanshyttan. Fast i omvänd ordning. De får man väl säga är en hygglig lördag? Menar, har ju inte bara befunnit mig i soffan under filten med tab3 i handen. Boken jag läser nu är förövrigt, slut, men innan dess var den sorglig. Å fy för sorgliga böcker, ledsna hundar är tunga grejer... dvs stark Lassievarning.


På kvällskvisten vart det mer stillsamma aktiviteter, typ kolla igenom alla gamla och nya Barbie-kataloger, leta ritning till LEGOhuset på nätet, leta byggritningar på dockhus på samma ställe. Hon håller mig sysselsatt, de lilla rara barnbarnet. Men måste erkänna att de riktigt gamla Barbie-katalogerna, dom har jag gömt... haha.


Det tog för övrigt en ohygglig tid att hitta rätt LEGO, men så här skulle det kunna se ut...

 

... om inte byggmästarna de senaste åren byggt om och byggt och hittat andra planlösningar... och nu ger jag dessutom upp letandet efter den lilla papegojan. Det får duga med en sköldpadda som husdjur från och med nu. Den har ju en egen pool att bada i...




Av Soffan - 7 december 2013 10:15

Min något romntiska inställning till snö, alltså så länge den håller sig från min bil, fick sig en törn igår kväll, en hård en. Mina försök att upphäva tyngdlagen alternativt döda så många snöflingor som möjligt resulterade mest bara i en massa blåmärken och en stor snöängei i trappan där jag landade... Ser den faktiskt till och med från balkongen, vilket påminner mig om jag ännu inte hittat spaden till balkongen. Alla andra spadar är ute och nu är det alltså fritt för alla grannar att ta sig an snön. Själv ska jag kanske ta mig ut en sväng och skotta bort min ängel, den är ändå inte lik mig... sen, när jag ätit klar frukosten och återhämta mig efter det just nu väldigt sorgliga kapitlet i boken jag läser.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards