Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Soffan - 15 december 2013 20:35

Medan tvättmaskinen jobbade åt mig, på snabbprogram, ägnade jag mig åt ommöblering på singelvis; är möbleln tung, går den att lyfta alls? Om svaret är ja, eller iaf nästa ja. Då är det dags att leta fram en stadig filt/handduk, pilla under den under alla ben/fötter/tassar el va tusan nu den usla möblern har och dra. Det här fungerar ju lysande ända fram till man når första tröskel eller hm... trappen. Så tja, kul att jag fick väck glasskåpet från väggen där granen ska stå, mindre bra att glasskåpet nu står mitt i dörröppningen.


Av Soffan - 15 december 2013 19:02

Vilken jävla söndagsamatör jag är. Har ju glömt av att tvätta idag, alltså glömt att tvätta i tid, så att jag har, inte bara rena, utan även torra jeans morron. Suck!


I övrigt har jag dock toppat hela dagen; badat blommor, sopsorterat, städat garage, eller inte direkt städat, snarare flyttat saker, samma lika i förrådet och på hsb-kontoret. Flyttat saker och hittat andra. Hittade till exempel mina näbbkängor från hm... -78 kanske. Dom passade, nästan, och får stå till sig ett tag till. Barbiebilen är redo att dammas av och granen är redo för montering nästa helg.


Mammas bil är tvättad och frukosten inmundigades i skogen me far. Han har tjuvstartat julen en smula och bjöd således på julskinkehårdmacka och aprikosmarmelad, fast inte på samma macka. Åh, har börjat fundera över om jag ska eller inte ska, skriva julkort i år... Brukar ju skriva, ibland, men då brukar jag å andra sidan in posta dem. Kanske händer det i år, att de både skrivs och skickas, samma jul.


Regn är tydligen inspirerande, för halvtrista inomhusaktiviteter. Ska dock inte ge mig på att montera pepparkakshuset idag.

Av Soffan - 15 december 2013 14:30

Hittade finaste pepparkakshuset på mitt andra skafferi, det som ligger tre och en halv minut bort. Visste inte att barnbarnets förskola var med och tävlade om finaste pepparkakshuset, men nu vet jag. Visst är det stiligt?


   


Själv har jag inte "snickrat" samman mitt egna pepparkakshus, men snart så. Måste bara köpa ny garnering och takpluttar i form av Non Stop.... de tog visst slut här om kvällen. Rackans otur, eller hur?

Av Soffan - 15 december 2013 12:35

Av Soffan - 15 december 2013 12:31

Mental avslappning. Eller vad annat kan man kalla det? Sitter just nu i en biltvätt, finns inget att göra, för utom att vänta. Läter mest som ett riktigt dundrande sommarregn, på plåttak.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards