Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 14 december 2013

Av Soffan - 14 december 2013 12:49

Det är halt ute och hunden bara tjatar... så jag akiverade spotiy igen. Vilket är enklare än att spela LP eller singlar på gamla, men bästa, skivspelaren. Men å andra sidan delar man ju in dagen i mängder av före-och-efter då, innan man vände och spelade B-sidan på singlarna, eller innan man dammade av just den där gamla favoriten, den med hack i tredje låten o så...

Men nu alltså, spotify top listan... tills det är dags för tippen. För hur vore det väl me en lördag utan ett besök där? Sen kanske jag ändå ska ge mig kast me klapparna igen... eller fortsätta sortera och gallra o bära möbler hit o dit. Köpa lördagsgodis kanske? Eller låta bli? De va ju det där me bikinin oxå... hm.

Av Soffan - 14 december 2013 08:32

Vet inte om förlåt är rätt sätt att rädda situationen här hemma. Mina orchidéer är värd en varsin Oscar, för väl spelad, offerroll. Dom trillar o ramlar i vattenbadet, svaga och i obalans. Mesar! Jag har ju sagt att det endast är de starka som överlever här hemma, men ändå, förlåt, jag missade visst att det var fredag och vattendag även i förra veckan. Gårdagens fredag missade jag däremot inte, för den höll vännen M reda på åt mig. Vi var på utflykt och hängde med hundratals tonåringar och knasdansande medelålders damer och herrar, naturligtvis då alltså äldre medelålders damer än oss. Såna med kofta och läppstift och fotriktiga skor. Vi va och lyssnade på Håkan Hellström.


Men idag snöar det. Har inget med saken ovan att göra, men det känns rätt. När det snart jul, då ska de vara lite vitt på backen. Dessutom har jag inte ont nån enda stans efter förra veckans halkvurpa, så det är väl bra att snön nu täcker alla frusna vattpölar så att jag kan trilla igen. Eller inte. Har ju lite på agendan idag. Men först julkalendern, lilla hunden får hålla ihop ett tag till, innan det är dags att jaga fart på dagen.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards