Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Soffan - 11 september 2012 21:36

Jaha, o var tog kanal 5 vägen då? Troligen till samma ställe som mitt goda humör tog vägen vid ungefär samma tillfälle som regnet i morse överraskade mig och blötte ner mig totalt.


Om allt gått som det skulle jag glidit in på kontoret, dyngsur, endast några minuter sen till dagens första möte. Men nää, varför skulle det gå så lätt? Nää, för då ska bussen jag åker i naturligtvis krocka. Fanns två bussar på plats, på en jätteyta, men ytan var inte tillräckligt stor för dem... och jag borde inte ens varit på bussen. Kom alltså riktigt försent till jobbet... och de var då det började bli riktigt hm... surt.


Är fortfarnde inte säker på ett samtal jag tog emot var på riktigt eller en bluff. Är det en bluff, blir det en polisanmälan i morron... och om inte, så är jag nyfiken på vem som ställt till det för sig. För då är det i alla fall inte bara jag som ställt till det. För make till dumheter som jag plötsligt kläckte ur mig till en kollega är nog svårslaget och inte vart de bättre när jag skulle ta tillbaka det. Tror alla runt fikabordet bleknade ett tag, förutom jag då, som välförtjänt rodnade.


Irriterade även nyaste kollegan, men jag tyckte faktiskt att vi gjord ett riktigt uselt jobb tillsammans, med fel programvara och kassa förutsättningar. Just nu hoppas jag bara att det ska bli en sån där helt vanlig onsdag i morron, för en tisdag som den här, den va inget att ha.


Men, jag har iaf inte fått en kniv i foten... så... en KRAM till dig som fått det, o hoppas det inte gör ont alls i morron.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards