Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Soffan - 23 september 2012 21:25

Så vart de söndag kväll den här veckan oxå. Såg lite segt ut ett tag tidigare idag... men nu är tvätten bärjad, styrelsemötet avklarat och köksgolvet skurat. Sen tog lusten snarare än orken slut.. vilket kanske kan kopplas till boken jag börja läsa i morse... Vredens tid... som verkar spännande. Så det finns hopp om några fler timmar då man kan välja bort andra "måsten" och läsa bok istället. Tror lilla vovven gillar det oxå, att man sitter still i soffan med filt och och god bok istället för att feja o stå i.

Av Soffan - 23 september 2012 11:37

Så jäkla snopet, men de va faktiskt nån annan som va där o tvätta nu och som inte kommer att hinna bli klar innan min tvättid startar... Måste vara en riktig tidsoptimist med tanke på att det var tomt när jag var ner o bokade för nån timme sen... Kanske ändå finns fog för vissa av lapparna? Men å andra sidan ska jag tvätta sånt som det står i reglerna att vi inte får tvätta.. haha... Men få se nu, vem var det som skrev tvättreglerna? Öh, kan ju ha varit jag...MEN jag hölls som gisslan av en gammal man som var absolut övertygad om en massa förlegade fakta angående tvätt och tvättmaskiner... och vem kan göra en gammal man besviken genom att misstro hans tvätterikunskaper?  

Av Soffan - 23 september 2012 11:10

Som en tyst protest mot lapparna som börjat samlas i tvättstugen tänker jag gå ner och tvätta, innan min bokade tid. Tvättar så sällan där nere så jag har missat den pågående konflikten... och inte nog med det, jag tänker slänga lapparna. Ska oxå ta mig en funderar om jag inte ska föreslå övriga i styrelsen en betald städning av tvättstugan nån gång i månaden, men utan att offentliggöra det.. för då slutar väl alla städa efter sig... Alltså, mot tvättstugan och tvätta på obokad tid...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards