Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Soffan - 28 september 2012 22:11

Fick fnissa på kontoret idag... på annans bekostnad. Yngsta kollegan glömde mat o pengar hemma igår... och snäll som man är så lånade jag naturligtivs ut slantar åt honom. Vill ju att alla ska vara mätt och nöjd o jobba snällt och flitigt. Unga kollegan bloggade sedan om sina bestyr... tillbaka på bloggen, från anonym källa, kom ett klipp från Solsidan... Ove har glömt "plånkan".... Har flinat hela dan... vilket jag verkligen har behövt då dagen varit fylld av en, för ovanlighetens skull, monoton arbetsuppift. Men nu är det klart, bara att korrekturläsa, rätta och göra om, och så göra klart igen. Men jäklars vilken sen arbetsdag de vart...


Men även om nu fredagen vart kort, den helglediga delen i alla fall, så räknar jag med att ha fullt upp resten av ledigheten med att göra lediga saker. Hoppar visserligen oavsett över den utlovade grisjakten på lördagen och inte blir de nån hockey heller... Men ska bara jobba nån enda timme, hoppas jag, för i morron ska det brännas slantar på scrapmässa och sedan förmodar jag att ett och annat pussel ska läggas. Ser fram mot en toppenhelg där alla regler i "nya livet" ska brytas mot... Har laddat redan idag för morgondagens lördagsgodis...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards