Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Soffan - 12 september 2012 12:00

Om man bortser från att jag tappade innehållet i dagens frysta matlåda i slasken redan innan sju i morse så har ändå dagen goda förutsättningar att bli en bra dag. Telefonsamtalet från en myndighet, som man helst inte vill ha att göra med, var på riktigt. Nån kommer alltså att få svara för sig inom den närmsta framtiden, det vara bara det att samtalet inte skulle kommit till mig. Ibland är det jäkligt skönt att ha "noll koll" och veta absolut ingenting.


Att maten hamnade i slasken har faktiskt en väldigt naturlig förklaring. Ville på inga villkors vis hamna i samma situation idag som igår, med en matlåda jag absolut inte ville ha till lunch. Så för att undvika detta, då bänder man upp den frysta lådan med lagom mängd våld, vill ju inte att lådan ska spricka, o så kikar man... o ett tu tre så flyger den frysta matklumpen all världens väg. Så idag äter jag alltså slasklasagne till lunch... mumma.





Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards