Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Soffan - 19 oktober 2013 21:27

Hur kul kan det egentligen vara att ligga i soffa och släppa en stenhård boll i golver, gång efter gång...? Hunden tycker att det är stenkul - hur kul grannen som bor under mig tycker att det är.... de vet jag inte... men jag kan gissa. Ska gå o låsa dörren i alla fall... för så kul tycker nog hon att det är.


Som tur är har den här dagen varit stärkande och avslappnande. Har gjort massor av såna där måsten, som annars bara glider runt i kroppen och ger dåligt samvete och skapar stress. Hemmet är visserligen inte presentabelt, än, men en massa annat vart alltså gjort, typ fika med vännen M, mat me vännerna K, B och S. Åh, just ja, det varit inte bara mat, utan fick en present av S oxå, en klurig tavla som han målat. Gillar den skarpt. Nädå, har verkligen varit flitig, fast det var kanske inte så avslappnande att följa lilla vovven på pedikyr. Han protesterade så högljutt att han skrämde en stor 4-månaders pudelvalp, amstaffen satt tyst och tittade och terriern sympatignällde. Det obligatoriska besöket på tippen klarades oxå av, snabbt. Smygslängde saker utan att sortera allt... fy skäms på mig.


Men käre värld, nu släpper han bollen igen. Nu måste jag verkligen lägga på mattan igen framför soffan. Klånkar grymt illa i trägolvet...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards