Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Soffan - 31 oktober 2013 19:49

Hämtade barnbarnet på vägen hem efter jobbet och såg framför mig en mysig kväll med henne, men hon parkerade snabbt alla bilar i gamla garaget, nattade alla nallar, troll och dockor och sen somna hon själv oxå. Snipp snapp snut, så var kvällen slut. Fast min plan för kvällen är att vara vaken lite längre än igår, för då tog min kväll slut strax innan halv nio.

Av Soffan - 31 oktober 2013 16:10

Kreativiteten sprudlar och jag känner mig nyttig. Har tagit massor av arbetsrelaterade beslut och framledes förhoppningsvis sparat nära en miljon åt en av "mina" kommuner. Hoppas nu bara att jag ska slippa få skäll. Eller nu mer konfronteras man ju inte så ofta högljutt ”öga mot öga”, utan via FB. Ett ställe där man tydligen kan/får uttrycka sig och vara helt onyanserad, raljera och hänge sig åt personangrepp, helt ogenerat. Härligt med sociala medier… och nä, jag är inte bitter, bara arg.


Eftersom chefen inte är här, har jag passat på att ta ledigt i morron. Menar, va ska han säga? Har dessutom, i samband med vissa tråkningar, blivit uppmanad att skriva samboavtal inför min sammanflytt med kontorets yngling… Tre veckor kvar nu ungefär, sen är ensamlivet med eget kontor ett avslutat kapitel. Behöver ledigt, inte tal om annat.


Hm, ska nog för säkerhets skull lägga min ansökan långt ner i högen… och vid problem hävda att den inte alls kom dit sent på eftermiddagen…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards