Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av Soffan - 23 oktober 2013 10:12

Så där ja, presenttårtan från skafferiet är hämtad. Ska visst får duschcrem från nått av apoteken oxå. IOGT har grattat mig och nu har jag flyttat runt så många saker och papper i mitt hem att jag skrivit en minneslista så att jag kommer ihåg vart allt är, sen, för det finns ju en morgondag oxå. Inser att jag inte är hemma så ofta, för om jag vore hemma mer, då skulle jag ha mer tid att styra upp allt och då skulle det nog inte hinna bli så rörigt. Eller annars skulle det blir precis tvärt om...

Av Soffan - 23 oktober 2013 09:47

Kan en dag bli bättre? Vaknade, visserligen alldeles för tidigt, men på strålande humör. Regnet slog på rutan och hunden voffade i sömnen. Gratulerade mig själv till en alldeles särdeles bra dag. Skuttade upp och drog på mig mina nyaste mysbrallor, gårdagens tröja, gummistövlar och täckjacka... dags att ge sig ut med vovven och jag är redo att möta dagen. Verkligen... För rätt som det var hörde jag nån sjunga, och där stod en morgonpigg granne, i morronrock, på balkongen och sjöng - för mig! Resten av morronprommisen togs med lätta steg. Går lite tyngre just nu bara, sista städningen står på programmet. Men jag är på gång - och frukosten består naturligtvis av - O´boy och messmörsmackor.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards