Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Soffan - 1 oktober 2011 22:24

Suck och stön... har glömt boken, Afrikas gröna berg, i skogen. Och även om boken, som är skriven på tidigt trettiotal eller nått sånt, retar livet ur mig, så tänker jag läsa klar den. Först beskriver Hemingway djuren så vackert, sen dödar han dom, endast för nöje. Men den andra boken jag läser, av Nesser, eller snarare lyssnar på, irriterar mig oxå, men på grund av att jag ännu inte kan komma fram till hur den troligen kommer att sluta. Och pratböcker kan man ju lixom inte snabba på me heller, dom tar den tid det tar. Så det blir nog till att påbörja en tredje bok om de ska bli nått sova av i kväll. Men då ska jag välja något pålitligt och oförargligt, så det får nog bli nån vampyrroman... Men nu är det dags att leta bok, sen kudden och sova, dvs läsa... och lilla vovven sover redan och snarkar så gott.

Av Soffan - 1 oktober 2011 20:41

Vilken dag, det är ju ändå oktober och det har gått att sitta ute i solen och äta. Varmt och skönt... och svettigt om man väjer just en sån här fantastisk dag att inleda fas ett i "tonårsprojektet". Grannen K och jag har burit och släpat, men nu är allt, om inte färdigt, så i alla fall på rätt plats. Men alltså inte i ordning och det där med platsen, det kan ju oxå diskuteras. Förväntningarna är som sagt höga och hm... vännen M fnissar lite åt tilltaget, men jag är himla nöjd med mina tre nya fiskar och deras blivande hem. Men men... jag låter mig inte nedslås... haha. Kanske kommer det nån bild här, nån gång framöver, om fas två till sjutton går bra.

Att det sen skulle bli jobb på grund av en ofrivillig "källarinventering" det var trist, men bra för självförtroendet gällande de egna förråden. Jag har rätt bra ordning, och jag har rätt bra saker i mina förråd, eller i alla fall ingen sylt från tidigt sjuttiotal...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards