Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Soffan - 30 oktober 2011 15:42

Äntligen är alla fönster tvättad, igen, noga och vissa nästan, dvs har inte öppnat och tvättat mellanrutorna överallt, bara där flugintrånget varit stort eller fåglarna gjort sitt... Så därför, nästa fågel som skiter på mina fönster kommer att jag leta upp och ställa till svars. Vägrar tvätta en gång till i höst och kan ju inte ha sån tur att det håller varmgrader så länge till, det är ju faktiskt vintermånad nu. Eller i övermorron i alla fall... Men håller ändå tummarna för varmgrader, för jag ska överraska nån annan me fönstertvätt oxå, minsann...

Av Soffan - 30 oktober 2011 14:20

Har nyss haft finbesök i förrådet, av dotter och sorteringsexperten G, och det vart mycket urrensat som nu är på väg till tippen. Eller inte idag, för tippen verkar vi hänga på främst på lördagar... Fick föresten ett himla praktisk balkongbord där igår. Om det inte är praktisk, så är det i alla fall ekonomisk att hålla sig väl med sorteringsfarbröderna. Eller allt ska inte till tippen, det blir en leverans till återvinningen oxå. Hörde föresten att man nu mer inte bjuds på "fikalapp" för två när man lämnar saker där utan att nu får bara en fika... Ett litet i-landsproblem som luftas här alltså... speciellt med tanke på hur sällan jag nyttjar mina fikalappar. Tvingade föresten inte barnet och barnbarnet att jobba hela tiden, vi mumsade mat oxå och chokladpudding på burk... dvs en alternativ söndagsmiddag, utan vit duk på bordet.

Hm, tänk att det dessutom ska vara så lätt att vara oförskämd utan att mena det och lika lätt att glömma att tacka för hjälp... Har en utomordentlig välutvecklad förmåga att överträffa mig själv i båda ovan nämnda beteenden. Tur jag har lite tid över för eftertanke idag, ett litet tag till i alla fall.

Av Soffan - 30 oktober 2011 13:31

Nu minns jag precis varför jag struntat att ladda fasta telefonen i flera månader... Det har ringt och ringt hela dagen, bara onödiga samtal. Jag vill inte ha något och skulle jag vilja köpa nått, då köper jag det själv, utan telefonsamtal.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards