Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Soffan - 31 oktober 2011 21:37

Kom just på en sak jag gjort idag; jag har troligen valt tapeter. Troligen eftersom vi lever i ett fritt land, där man får ångra sig, så risken finns att jag ångrar mig tills det blir skarpt läge dvs timmarna innan dom ska upp. Eller snarare redan då när jag ska köpa eller beställa dom så att dom går att sätta upp hemma. Men jag har i alla fall försökt välja och känner mig just precis nu rätt nöjd men så hade jag ju bra hjälp oxå, av en ung gosse som inte narrade mina fegisval av tapeter utan bara förbättrade dem.

Av Soffan - 31 oktober 2011 19:49

Finns inga dagar jag blir så hjärnkvaddad som dom dagar jag tar ut semester. Allt händer och gärna på en gång. Granntanter får stopp i toa, låsfirman vill börja montera kodlås och jag har inte hunnit tänka ut nån kod eller skrivit någon informativ instruktion till mina 75plussare, hönorna vägrar gå in bara för att det inte var kväll på riktigt, jag snikar och köper ett nytt fint balkongbord och inser när jag kommer hem att det är stört omöjligt att montera på räcket, våga inte ringa om senaste fakturan till ekonomitanten för hon kommer att få spel, får beslutsångest när jag äntligen hittar en dator som skulle duga åt mig... och så kan jag hålla på länge. Men hur otroligt det än låter så har jag ändå haft en trevlig dag med en, nu mer, skruvlös far och dessutom lyckats med en del saker som jag gjort, hoppas jag. Ska ta en kopp te o en macka och fundera över livstempot... för jag glömde vila på min semesterdag.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards