Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Soffan - 13 december 2009 19:52

Så där ja, visste väl att man kunde lita på svt. Det man inte hinner se på morron – de får man se på kvällen. Och för att ytterligare trissa upp julstämningen i hemmet håller jag på att byta gardiner. Valet står mellan svarta eller svarta med mönster. Piffigt som tusan… men jag råkar tycka om mina svarta gardiner… även till jul. Och jag byter ju i alla fall bort dom bruna… Nu har jag bestämt mig – det blir svarta med glittriga snöflingehjärtan…

Av Soffan - 13 december 2009 17:40

Nu har det snart gått en hel Luciadag utan att jag sett en enda Lucia... förutom den på köksbordet. Förmodar att om jag haft tv på i morse så skulle jag fått se, men de hade jag inte. För då kollade jag på småfåglar i skogen… eller de gjorde jag väl egentligen inte heller. Jag åt och sov lite frukost i för korta soffan, ute i lilla huset i skogen, och kastade en grå slemmig råtta åt lilla vovven med jämna mellanrum. Fåglar såg jag bara inifrån… De var ju så kulet ute idag… men soligt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards