Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2013

Av Soffan - 16 mars 2013 22:53

Filmkvällen vart en sovkväll, tror ändå jag förstod handlingen, för hur svårt kan de va? En Bondfilm; dom dumma skjuter på dom snälla och några dör, både snälla o dumma, men dom snälla vinner men innan dess bara måste i alla fall en helikopter ramla i backen. Eller? Vaknade i alla fall utvilad o tryckte mig runt bland mina 27 kanaler, som ingår i hyran, och hamnade slutligen på kanal tio, NHL, Ottawa Senators spöa Buffalo Sabres... Tja, spiller jag kaffe i bilen kan jag ju lika gärna titta på hockey oxå...


Barnbarnet har föresten idag upplyst mig om att jag är rätt många olika "saker"; mormor, flicka och att jag har ett namn och långt hår, men att jag faktiskt dessutom är mamma. Hon har koll den tösen... Men nu, dags att återgå till att leta efter den lilla usla jäkla röda, men fina, eller vackra glaskulan, enligt barnbarnet, som vi lekte bort i kväll. Som att leta nål i en höstack, typ...

Av Soffan - 16 mars 2013 14:21

Har soffhäng me lilla vovven idag och soffan är precis lagom stor åt oss båda. Vi får plats att sträcka ut oss i var ände utan att ens minsta tass eller tå snuddar, vilket är skönt. Men som han snarkar skulle jag kunna tänka mig att putta till honom, kollar ju på prinsessbegravning och vill inte höra hundsnark.

Har inte slappat här hela dan, i fall nu nån tror det, har faktiskt varit där vi brukar vara på lördagar, på soptippen, precis som så många andra, dom som inte tvättar bilen. Tror hälften av alla bilägare i lilla staden köade till biltvätten. Fast redan vid en mycket snabb kik på de köande så kan jag inte säga annat än att jag borde stått först i kön, ingen hade i närheten så skitig bil som jag har just nu. Syns inte ens längre att den är röd... eller är den det?

Föresten så behöver bilen en städomgång inne oxå, spillde, av allt man kan spilla, kaffe me mjölk, på båda framsätena. Blött som attan och luktar... kaffe. Kan inte riktigt ens fatta varför jag köpte kaffe, dricker det ju endast motvilligt. Eller är det så att gårdagens tittandet på kort från förra vårens Canaderesa inspirerade? Fast allt kaffe jag drack då, smakade ju sött och godis... och de gör de inte här... och tur är väl i och för sig det, nu när jag ändå hällde ur det i bilen. Skulle ha blivit väldigt sötklibbigt och blött, nu är det bara blött.

Av Soffan - 15 mars 2013 13:08

Har lyckliggjorts av en morotskaka. Den var verkligen något utöver det vanliga. Ska tänka på den när dottern skänker mig "onda ögat" senare idag pga att jag glömde av henne i morse och lämnade henne utan utlovad bil. Skäms på mig... men rackarns så god den var.

Av Soffan - 15 mars 2013 07:28

Minus 17 vid uppstigning, men i alla fall sol, och på det sen vetskapen om att jag tankat 28 gånger under förra året till stor kostnad. Är inte säker på hur jag ska förvalta dagens nuvunna vetskap och erfarenhet. Öppna posten och kolla utomhusgraderna ska kanske inte göras direkt på morron? Har visst handlat på leksaksbutiker 11 gånger oxå, vilket ju verkar klart roligare, än att tanka, menar jag. Fast å andra sidan så har jag väl tankat för att åka nånstans och handla. Är inte alltid köptrogen på hemmaplan, även om det är viktigt och något jag brukar upplysa andra om, för det går ju oftast att handla det mesta även i liten stad. O nu, är jag snart redo att inleda dagen med att, hm.... besvara mejl från chefen, han sitter ju mindre än tre meter ifrån mig, varför mejlar han? Varför gör han inte som förra chefen, skriker så de hörs genom väggen?

Av Soffan - 10 mars 2013 20:56

Glömde plötsligt av att jag tittade på Guldkompassen och sappade runt och hamnade på tvåan och Babel. Fick veta mer om filmen/boken Berättelsen om Pi, än jag ville veta och lider lite med prao-killen som ska skriva om ett planlöst letande efter en borttappad ångbåtsvissla. Jag är så tacksam att jag aldrig haft drömmar om att bli journalist... för fy va svårt att skriva på beställning så där. 


Kom inte så långt med mina kvällsstudier av lönekartläggningen, behövde ju plötsligt en kopp te, men är en dag i morron oxå...



Av Soffan - 10 mars 2013 19:38

Om man inte har nått annat att göra, så kan man ju alltid dra till skogs och reta upp ett gäng hönor. Men om man nu gör nått så dumt borde man kanske tänkt på att ta med öronproppar oxå... och toppluva. Uppdraget i hönshuset vart i alla fall utfört och föremålet för min omsorg släpptes fri igen, lyckligare frisläppt patient har sällan setts. Föremålet var dock ej en höna utan en äldre kanindam vid namn Doris... Eller lycklig och lycklig, ett och annat rivsår på mina händer skvallrar väl om att hon under själva behandlingen var en motvillig patient.


Men nu, dags att fortsätta läsa handledning om lönekartläggning och samtidigt varva det med Guldkompassen på tv och svensk kungahistoria med inriktning på prinsessor... Har slarvat bort många timmar den här helgen, så har lite att ta igen...


Av Soffan - 9 mars 2013 18:40

Slapplördagen förvandlades häftigt till en styrelsemöteslördag, i en hel timme. Men nu är de klart och uppläxningen jag fick igår, går att rätta till på tisdag, som utlovat. Alla nöjd och glad, eller inte... men sånt kan man inte alltid ta hänsyn till.

Tog mig en tur in till skafferiet oxå, mötte en god vän som såg ovanligt blek ut. Väl inne på skafferiet, i höjd med lösgodiset kände jag det oxå, de luktade kräks. Och det var ju en himla bra påminnelse om hur mycket av det mesta man delar med sig när man köper lösgodis. Så det vart inget plockgodis idag, utan godis i papper och en kartong MumsMums.

Av Soffan - 9 mars 2013 10:00

... och nu vet jag att det troligen inte va marsipanen som slog ut mig igår kväll... Lovar därför, främst för min egen skull, att ta på glasögon, när snuvan pajjat doftsinnet, innan jag avgör en kvällsmackas ålder och fysiska tillstånd. Äckelpäckel var vad jag hittade i smörgåspåsen, idag. Men, inte ens detta lilla bakslag förtar dagens goda humör. Inte ens att jag kikade på några av jobbmejlen jag inte hann med igår innan jag tog helg. För nu är det lediglördag med påföljande ledigsöndag. Hoppas nu bara jag inte skapar mig alltför höga förväntningar... för det kommer ju en jobbmåndag oxå.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards