Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Soffan - 5 december 2008 14:04

Har länge funderat på att skapa en ”Att göra lista”… Har gjort flera saker av det som skulle ha hamnat högt upp på listan… resor som jag planerat redan som liten och så… men nu när jag kanske ska skapa en lista på riktigt kommer jag att ha en stående punkt som hela tiden skall flyttas upp… -att vara en mer närvarande vän. Slarvade bort några under min studietid… Många tar tystnad och upptagenhet som att man inte vill ha deras sällskap längre så de valde att skaffa nya vänner som var lite mer tillgänglig och kanske mer bekräftande också… Brukar trösta mig med att de kanske var mer bekanta än vänner… för vänner brukar kunna klara av en viss period av ”frånvaro”… utan att tappa tron. Så god självkänsla är nog ett måste eftersom jag är kass på att bekräfta… Och nu tappade jag tråden… ska ringa en vän som jag hoppas inte är en fd vän och gratulera henne på födelsedagen… Får nog tillfälle att återkomma till min ”Att göra lista” många gånger igen… För jag vill inte vara den som plötsligt upptäcker att jag är gammal och inte har gjort eller upplevt det jag tänkte mig.. inom rimliga gränser… Lutar mig därför nu tillbaka i min soffa och greppar telefonen och förbereder mig på ett förhoppningsvis långt samtal…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards