Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Soffan - 19 december 2008 21:49

Läste en bra grej här om dagen… ”Hantera alla stressiga situationer som en hund. Om du inte kan äta det eller leka med det, bara pinka på det och gå din väg”. Jobbar själv hårt på att inte fastna i stressiga situationer allt för länge. Nu hör det förvisso till mitt jobb att ha det stressigt.. halvårsvis. Men det är ju två halvår på ett år. Stressig vår – lugn höst… men allt är ju relativt. Nu kanske det inte är någon sån där direkt koppling till kissande hundar. Men jag tänker rätt rörigt och snabbt så det kändes som en bra liknelser. Men det är nog inte jobbrelaterad stress som är värst, den går ju över när arbetsbelastningen minskar, utan den stress som uppstår när man själsligt känner sig otillräcklig och ställer högre krav på sig själv än man har rätt till. För det är väl så att för att man ställer orimligt höga krav på sig själv rätt ofta… och det är väl då man ska tänka som hunden… Nu tillhör jag den lyckliga skara som snart lärt mig att vara snäll mot mig själv… men tidsbrist och själsliga formsvackor drabbar ju även mig. Så nu får det vara slut på maskandet. Julgardinerna SKA upp innan jul… så de så… Måste dessutom erkänna att det där med julkort... det har jag lagt ner denna jul...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards