Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 december 2008

Av Soffan - 13 december 2008 21:50

De blev inget pyntande idag eller inte än i alla fall. Tog istället chansen att fara med dottern till IKEA och handla bokhyllorna jag planerat för i några år. Böckerna är staplade i högar som det senaste året ser ut att ha hittat ett sätt att trotsa tyngdlagen dvs det var dags att göra något åt det hela. Har alldeles för många böcker, fortfarande, trots mitt "studerande och praktiserande" av en bok som handlar om hur man gör sig av med gammalt och onödigt för att skapa ett hem som är mer lättstädat och trivsamt. Jag är inte vid målet ännu... men men... Nyttig bok det där i alla fall. Den ska jag ha kvar ett bra tag till. Som påminnelse över hur lätt det både är att samla på sig saker men även att det finns bra metoder att göra sig av med rätt saker utan att känna saknad efteråt. Är man en boknörd då är det inte bara att slänga bort böcker eller andra grejer heller för den delen. Den nyttiga boken återfinns t.ex här.. Rensa i röran med feng shui och är absolut läsvärd. Detta får ses som ett av mina bättre lästips... eller i alla fall nyttigaste... ett julklappstips kanske... Och du... tack för en trevlig utflykt.

Av Soffan - 13 december 2008 10:08

Två av de värre tekniknördarna i min närhet har ingen platt tv… och jag har två… inga värstingar men i alla fall. Något som av naturliga skäl ger upphov till diverse diskussioner och påhopp. Min syn på det hela är att om man hela tiden ska vänta tills det bästa finns då blir man ju utan under tiden medan man väntar och då bara väntar man ju på ingenting.. eftersom man aldrig vet när man ska slå till. När är något bra nog? Ibland måste man ju bara chansa. Det här är nog en filosofi som jag håller mer eller mindre rakt över genom livet. Blir de alltför tokigt då får man ju försöka ångra sig, byta eller försöka ställa till rätta igen. Naturligtvis finns det saker som aldrig går att reparera, ångra eller få ogjord. Men det är väl det som är tjusningen med livet… att man aldrig riktigt vet vad morgondagen har att erbjuda. Bättre att leva och ställa till det än att var dag avvakta morgondagen....

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards