Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2012

Av Soffan - 23 september 2012 11:10

Som en tyst protest mot lapparna som börjat samlas i tvättstugen tänker jag gå ner och tvätta, innan min bokade tid. Tvättar så sällan där nere så jag har missat den pågående konflikten... och inte nog med det, jag tänker slänga lapparna. Ska oxå ta mig en funderar om jag inte ska föreslå övriga i styrelsen en betald städning av tvättstugan nån gång i månaden, men utan att offentliggöra det.. för då slutar väl alla städa efter sig... Alltså, mot tvättstugan och tvätta på obokad tid...

Av Soffan - 22 september 2012 10:02

Regnar och är kallt som tusan, hemmet hyser ett stort antal bladockupanter. Själv fryser jag om mina tår trots raggsockor.

Av Soffan - 21 september 2012 22:28

Trött och sliten efter att ha jobbat mig hela vägen hem, fipplar jag in bilen i garaget, stänger porten... och då känner jag lukten, det luktade julafton. Frosten i morse måste ha påverkat mer än jag trodde. Men det luktade faktiskt jul, eller i alla fall julgran. Men så har jag ju kommit en väg med klapplanerande så det är rätt lätt att tänka jul. Finns fler orsaker att tänka på jul oxå, kommer ju inte att vara ledig igen förens då... eller snarare efter jul. Men tja, de är ju rätt bra de oxå.


Fick lite dåligt samvete nu på kvällen när vännen M va här, o hon hade minsann tagit in sina pelargoner fler nätter hon... o jag har låtit mina bli kall. Så nu är hela vardagsrummet fullt me blomster. Har inte riktigt nån plan för den fortsatta förvaringen, men det brukar ju lösa sig. Om inte annat så ger ju alltid några av blommorna upp rätt snart under hösten...


Just ja, juldoften... enkel förklaring, grannen med granhäcken hade varit ute o kapat utstickande grenar, eller nått sånt. Lukta gott i alla fall.

Av Soffan - 20 september 2012 10:48

Det tog nära tio år, men nu har jag gjort det... Idag har jag kastat bort all busstrafik, i hela Dalarna... på ett enda lite krysstryck. Ångest... Men borde fattat att det var en sån dag. Missade bussen i morse, men å andra sidan, hade jag hunnit med bussen skulle jag ha suttit fast halvvägs på en trasig buss. Kanske ska ge den här dan en chans i alla fall... trots min egen insats till kaos.... och idel tråkningar från "omtänksam" kollega...

Av Soffan - 16 september 2012 21:34

Som vanligt är jag inte riktigt redo för morgondagen. Fönstren vart inte tvättad, tvätten är fortfarande otvättad och plastburksskåpet kan få mig att gråta... Har istället haft en trivsam o skoj helg, kan ju inte bli annat med barnbarnshäng och spadköp med far... Och eftersom jag inte riktigt litar på vädret, så köpte jag ytterligare några snöskyfflar idag och smaskade i mig "sommarens" första "hästräka" i Torsång med grannen K. Slank nog ner en bit morotskaka oxå... Man måste ju äta för att hålla sig varm när man fikar ute i de fria... dvs ute i blåsten... 


Hm...verkar som om det är dags att gå o lägga sig... lilla vovven har iaf trynat ner sig i sovkorgen. Kanske det är bäst att göra så, har en mötesfylld dag framför mig i morron... går ut hårt med stormöte med hela P&L-organisationen... dvs P&L-föreningen, kommun, polis, brandkår, sjukvård, själavård och alla andra tänkbara inblandade i en festival... och så jag då, som bara tvingar folk att plötsligt ändra sitt resmönster under en vecka... för att senare ha möte på hemmaplan... Hoppas på en givande dag, vid båda tillfällerna, av olika orsaker...

Av Soffan - 15 september 2012 16:08

Eftersom sommaren inte skött sig så där himla bra i år så är förtroendet och tillika vårt förhållande över, för denna sommar. Har snart tömt balkongen och städat klart inför höst mera regn o slutligen snö. Nått som känns ungeär hur deppigt som helst. Speciellt med tanke på hur fint det är ute just nu, soligt och varmt. Men å andra sidan så har jag ju köpt en massa spadar dvs snöskyfflar idag. Vilket väl får ses som ytterligare ett tecken på att sommarhoppet är ute.


Passade på att köpa spadarna när vi tog en vända till Falun och den nyöppnade Granngårdsbutiken som hade en massa extraerbjudande på lite av varje. Vart en burk med smörja till hönsbenen åt far och gummistövlar åt dottern o mig själv. Å nu menar jag inte att min far har hönsben... utan att hans Hedemorahöns ben... Lilla barnbarnet hittade allt men inget som hon fick behålla... utan hon vart istället helt bedårad, heter det så, av de små ormarna och mössen som fanns i grannbutiken, tror det var Arken zoo... och jag hittade skumbananer åt mig själv på Rusta. Så härligt när man kan få göra av med tid o pengar i gott sällskap.

Av Soffan - 14 september 2012 22:01

Hade tänkt gå på om "äntligen fredag" och "fredagsmys" som man vanligtvis brukar ägna sig åt efter en lång arbetsvecka, men innan jag ens var hemma hade jag satt grannar i jobb att ta reda på läckande rör i källaren... för själv tar jag "hand om" mina gallstenar. Hann ju inte ens käka mina ostkrokar... minst sagt lite orättvist de här...

Av Soffan - 13 september 2012 19:31

Diska kylskåp och damma spis, de var ungefär så långt orken räckte ikväll. Är visserligen inte klart än, men nästan.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards